No niin, uusi harrastus on virallisesti aloitettu: olen tehnyt ensimmäisen skräppäystyöni. Tein kortin malliksi töissä askartelukansioon. Eräs tyttö askarteli kanssani ja tässäpä esittelen hänenkin työnsä:

Ja tässä siis kuva minun kortistani:

Korteissa on taustalla kahta eri tapettia, kuvat on leikattu lehdistä ja minun kortissa kukat on tehty siten, että kukkatapetista on leikattu kukkia, väritetty ne ja liimattu kartongille, leikattu tarkasti ääriviivoja myöten ja sitten liimattu korttiin. Tekstinä aforismi: " Kukaan ei voi tehdä kaikkea, mutta jokainen voi tehdä jotakin ja jos jokainen tekee jotakin, tulee kaikki tehdyksi".

 

Olen myös aloittanut kunnostamaan vanhoja huonekaluja. Tässä on ensimmäinen projektini: keittiön ruokapöytä. Maali on siis keretty poistaa ja jälki on tällä hetkellä melkoisen hirvittävä.

Tässäpä vielä lähikuvaa pinnasta:

Ups, kuva on jäänyt kääntämättä, vaan olkoon, kyllä tuo pinta tuosta erottuu noinkin päin.

Paperiprojektille kuuluu sellaista, että paperit ovat kuivuneet. Kartonkiahan tuo enemmän muistuttaa. Väri on ihana ja pinta sellainen epätasainen, mutta nähtäväksi jää, että tuleeko noita mihinkään käytettyä. En lisännyt seokseen liimaa, joten siitä voi johtua, että kartonki on melko hapraan tuntuista.

Ja vielä yksi kuva siitä, että kartonkia on, ei taivu mihinkään suuntaan:

Muuten olen tässä aloitellut kaikenlaisia projekteja: neulonut palmikkopuseroa, siivonnut taloa ja muuttanut järjestystä. Synttäritkin oli ja meni. Neljävuotias poikani halusi välttämättä ostaa minulle lahjan, joten vinkkasin, että osta kirpputorilta tämä teenhaudutuskannu ja poika osti sen, ihan omilla rahoillaan. Sulonen lahja ja sulonen poika. Kannu pääsi heti kovaan käyttöön, olemme molemmat pojan kanssa kovia teenjuojia, ja haudutan kannulla meille sopivan annoksen teetä. Sellaista tällä kertaa... jatketaan tästä taas=)