Ihanaa, rakastan näitä nettitempauksia, monet ovat ihania, ja niihin haluaisi osallistua, mutta aika ei riitä läheskään kaikkiin. Nyt tuli kuiteskin vastaan sellainen, että uskon ajan riittävän, ja vieläkin enemmän tuiki tarpeellinen juuri minulle:
-10%
Eli laihdutetaan 10 prossaa lankavarastosta (ja itsestä jos tarpeen). No minulla ei ole itellä tarpeen laihtua mutta sitäkin enemmän lankavarastolla. Ostin nimittäin lankaa täältä. Ostopäätöksen tein jo aiemmin, mutta sovimme myyjän kanssa että siirrämme kauppahetkeä syyskuun alkuun, kun tilipussi tulee. Nyt kuiteskin piti kaivaa viimeiset kolikot taskun pohjilta ja koota (aika iso summa kuiteskin) että saan langat jo aiemmin. Projekti toimii nimittäin niin, että jos lankaa tulee 1.9 jälkeen jolloin juttu alkaa, niin ne grammat pitääkin kuluttaa kokonaan, ei vain 10% niistä. Mä ostin lankaa 1,4kg, eli tekis aika paljon kun tän hetkisestä varastosta pitää kuluttaa 1,8585 kg. Kun langat tuleekin ennen syyskuuta niin ne lisätään lankavarastoon ja lasketaan 10% siitä, eli 1,9985kg. Siis suomeksi: lankavaraston on pienennyttävä 2kg vuoden loppuun mennessä. Oma uuden vuoden lupauksenihan oli kuluttaa lankaa enemmän kuin ostaa ja olen ostanut tänä vuonna 3kg. En tiedä saanko pidettyä omaa lupaustani. Hyvä puoli projektissa on, että nekin työt, jota on kesken lasketaan kulutukseen, jos ne saa valmiiksi. Mulla on kaksi puseroa kesken (lähes valmiita) ja muitakin pienempiä töitä. Ja vielä löytyy painavaa nopeasti neulottavaa lankaa. Lisäksi kulutukseen lasketaan kaikenlainen toiminta: neulonta käsin tai koneella, virkkaus, yms.

Eli projektia ootellessa....