Nyt pitäisi olla tosi tyytyväinen, viime syksynä aloitettu palmikkoneule on valmis, vaan kun en oikein ole. Ongelma ei ole tällä kertaa hihojen piituudessa, ne ovat ihan ok, mutta se kaula-aukko. Tämä oli nyt toinen niistä kahdesta puserosta, joissa olen kokeillut neuloa S-koon leveydellä, mutta L-koon pituudella. Totean, että ei tule hyvä. Minun pitää neuloa kädenteille asti pitempänä, mutta kädentiet S-koolla. Muuten kaula-aukosta tulee liian iso. No, nyt olen sen kantapään kautta oppinut. Laitan tähän kuvan puserosta, mutta lattea tunnelma huokuu kyllä kuvastakin.
191134.jpg
Mallinukkekin on hieman huono. No kaheltatoista yöllä on hieman vaikea löytää hereillä olevaa mallia (jos itse on kameran takana).

191135.jpg
Palmikkoneule on kyllä upea.

Toiseksi jo neulontavaiheessa minulle heräsi epäilys, että onkohan tuo novitan Samos-lanka mukavaa päällä? Senkin minä totean pian käytännössä, mutta ainakin kovin raskaalta tuo pusero tuntuu. En ehkä rupeaisi enää neulomaan siitä, tai ainakin malli pitäisi olla erilainen.

No on minulla vielä kaksi neulepuseroprojektia meneillään ja lukuisia muita juttuja, ja ainahan saa suunnitella uusia projekteja. Odottamassa ovat novitan Palma- ja Hippy -langat...

p.s. Malli Moda 2/05