Olen mielestäni aika nopeesti saanut lisättyä blogini ulkonäköä. Tässä tulee nyt sitten ensimmäinen työ esittelyyn. Sain eilen päätettyä Novita 1/03 (nykyään Moda)ohjeella tehdyn puseron. Aloitin työn keväällä 2006, eli eipä mennyt minun mittakaavalla kovin kauaa. Tunnustan tässä, että varastostani löytyy pusero, joka on aloitettu vuonna 2001. Neuloin puseron niin, että leveys on koon XS mukaan mutta pituus koon L mukaan. Silti hihoista tuli liian lyhyet. Toisaalta kaula-aukko on liian suuri. Aion vielä korjata nuo epäkohdat, mutta olen silti jo pitänyt puseroa, kun laitoin topin alle ja käärin hihat. Lankana oli novitan ibiza. Yritän myöhemmin alkaa kerätä lanka-arvosteluja sivuilleni.
182666.jpg
Eikös näytä kauniilta syksyisellä taustalla. Kuva on meidän pihamaalta (asun maalla).
182668.jpg
Kuten huomaat: kaula-aukko on liian suuri. No se täytyy vielä muuttaa.
182670.jpg
Ja hihat lyhyet. Kuinkahan pitkät hihat minun oikein pitäisi neuloa, että ne olisi liian pitkät. Sitä ei nimittäin ole vielä tapahtunut. Kuvan kukka on muuten pihamaaltamme, vissiin kultapiisku (korjatkaa, jos oon väärässä; en ole oikea viherpeukalo).

Eli tällä hetkellä on sellainen neulonta innostus päällä, mutta tykkään myös ommella ja tehdä ristipistoja. Joskus innostun virkkaamaan tai kutomaan, eikä monet muutkaan käsityölajit ole täysin tuntemattomia. Vielä joskus haluaisin opetella kehräämään villalankaa.