Juu on kulunut aikaa viime blogauksesta. No työttömänä ei oo oltu. Siis päivätyöni lisäksi valmistui eilen kauan keskeneräisenä ollut pojan collegeasu. Siinähän oli uudessa työpaikassani tehdyt brodeeraukset. Ja eikun kuvia kehiin:
708229.jpg
Kaavat on jostain muksu-lehdestä, se oli lainassa, niin en saa numeroo tähän laitettua. Ohjeen mukaan koko on 80cm, mutta kyllä se todellisuudessa on 86cm. Ja saumanvaroja ei oo varmana liikaa laitettu. Nimittäin kangas kulutettiin kyllä viimeistä piirtoa myöten. Oli ihan tuskanhiki otassa kun yritin ährätä kaavoja kankaalle, jossa oli kaksi virhettä kriittisissä paikoissa. No, ilmaseksi saatu kangas, että eipä passaa valittaa.
708231.jpg
Lähikuva rintabrodeerauksesta.
708230.jpg
Ja housun etulahkeen brodeerauksesta (en saanu millään hyvää kuvaa vaikka kuinka yritin).

Aiemmin valmistui toppi itelle, sekin hyvin naftista kangaspalasta.
708224.jpg
Olin jo heittämässä kirvestä kaivoon, vaan sainpa sittenkin haluamani mallin juuri haluamastani kankaasta. Tämä onnistui mielestäni (lähes) täydellisesti. Ihana pitää, raikkaat värit ja muodot AH (hekotusta). Juups, vaan se lähes tulee siitä, että kun ohjeessa ei mainittu mitään tukikankaasta, niin tämä tyttöhän ei laita sellaisia, vaan takakappaleen kaula-aukon alavara olisi sellaisen vaatinut. No, ei se käyttöä haittaa. Hm... Olenkohan ikinä täysin tyytyväinen mihinkään tekemääni? Epäilen...

Ja sitten hieman aiemman topin jälkeen valmistui tämä:
708225.jpg
Mä tykkään tästä, mutta kuulkaas nyt kaikki lukijat! Tarvin ulkopuolisen kriittistä mielipidettä. Mieheni mielestä topin punainen nauha ei sovi ollenkaan toppiin ja muutenkin toppi ei ole tarpeeksi tiukka (siis kait seksikäs). Minusta taas toppi sopii mulle, se peittää juuri sopivasti mahan pömpötyksen ja punainen nauha on kiva piriste, koska mielestäni musta-valkea ei sovi mulle värinä. No, kommentoikaa (vapaasti, mutta tietysti poistan kaikki vastaväitteen, vitsi, vitsi). Siis no joo, pakko lisätä, että eihän tää yhtä hyvä oo kuin edellinen ja vaikeehan sen sopivuutta on muutenkin arvioida, kun en suostu paljastamaan kasvojani, mutta oon kyllä jo käyttäny tota toppia ja sain kehuja siitä.

Topin tarinaa vielä... Kaavat siis Suuri Käsityö 3/2006 Nuori suunnittelija -malli. Ja ne jotka muistaa lehessä olleen mallin, ihmettelee nyt kun toppi ei muistuta lähimainkaan sitä. Joo... mä tein eka sen mallin topin, mutta totesin että se ei sopinu mun vartalolle olleskaan (oiskohan ollu miehen mielee ?!). Se teki mun vartalon tasapaksuksi makkaraksi, joka on puristettu ohutsuoleen, tai ei muuten vaan mahu sinne. Aivan karsee, no mä kankaan lopuista (onneksi tätä kangasta oli edellisiä töitä enemmän) Tein sellaset kiilakaistaleet ja vot johan alko jotain linjaakin näkymään. No, halterneck-selkä valuu alas kuten joka topissa (ainakin mulla), pitäs keksiä jotain kireempää kuminauhaa tai jotain.

Tilaustöistä sen verran, että ompelin anopille verhot ja sohvatyynyt, niistä vois laittaa kuvaa myöhemmin, jos sallitaan. Samainen henkilö tilasi jälleen lasten kesähatun, pitäis väkrätä.

Juups, muuten kuuluu hyvää, kesäloma alkaa ens kolmen päivän päästä (lue: lomautus, en oo tietenkään ansainnu vielä kesälomapäiviä kuin kaksi).

Loppuun vielä viisaus : VÄHÄN PÄIVÄSSÄ, PALJON VIIKOSSA. Olen oppinut vihdoin tän salaisuuden. Yritän joka päivä varata itelleni sen verran omaa aikaa että teen käsitöitä 0,5-1 tuntia. Ja nyt voin sanoa, että kun jotain aloitan sen myös lopetan, joskus.

Edit: lankaa ei oo tullu ostettua, en taidakaan olla aivan mahoton hamsteri, vai mitä ;)